Prezes52, Eibach pro kit i po sprawie
[O2] Problem z tylnym zawieszeniem Octavia II FL, sprężyny
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Zamieszczone przez mirek_p11Prezes52, Eibach pro kit i po sprawie
Mariusz
Spoty Tarnowskie
Mam do sprzedania wyłącznik zespolony Octavia II po lifcie 5KO 953 507AS osłone poduszki kierownicy i tunel środkowy
Komentarz
-
-
Prezes52, zauważyłem, że po przesiadce z Octavii do Leona FR ( pakiet obniżający ) po załadowaniu nie mam efektu łodzi motorowej a prześwit nieznacznie się zmienia, więc lepiej założyć zestaw Eibacha i poprawić właściwości jezdne niż robić z auta kozę, która będzie się podpierała lusterkami na zakrętach. Nie mówię już o wyglądzie :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
mirek_p11, ja już wymieniałem na gwarancji sprężyny ale dołożyłem hak no i gaz ostatnio i znów nie co siadła a jak się doładuje to już pełna motorówka tak się zastanawiam jak by dołożył 2 ciężarki po 50 kg na przód to by się fajnie obniżyła :P
Mariusz
Spoty Tarnowskie
Mam do sprzedania wyłącznik zespolony Octavia II po lifcie 5KO 953 507AS osłone poduszki kierownicy i tunel środkowy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez yunior81Panowie przesadzacie, za chwile kolega napisze, że prowadzenie auta się poprawiło :P ...... juz kilka takich wypowiedzi w tym temacie jest ......
Mariusz
Spoty Tarnowskie
Mam do sprzedania wyłącznik zespolony Octavia II po lifcie 5KO 953 507AS osłone poduszki kierownicy i tunel środkowy
Komentarz
-
-
Wymieniłem 2 tygodnie temu sprężyny z tyłu przy przelocie 174.000 km.Powód to siadanie tyłu przy wyjazdach rodzinnych, klepanie na progach wtedy było irytujące. Prześwit się radykalnie zwiększył, ale auto siądzie jeszcze pewnie. Za tydzień jedziemy znów z pełną obsadą 400 km w trasę i przekonam się, czy pomogło.
sprezyny.jpg
Komentarz
-
-
Witam, mam 1.6 lpg i również muszę wymienić sprężyny. Proszę o podanie dokładnych numerów katalogowych tych Lesjofors 20 na tył i 11 na przód. Czy wymieniając sprężyny powinienem również wymienić amortyzatory? Jeżeli tak to na jakie? Mam 120 tys przebiegu, nic się nie dzieje oprócz siadania tyłu. Proszę o poradę
Komentarz
-
-
Witam,
jak zmienić takie sprężyny? Wystarczy odkręcić jedną śrubę od dolnego wahacza? Jakie klucze będą potrzebne? Może jakieś patenty na wymianę? Ściągacz sprężyn będzie potrzebny? W moim aucie pękła prawa po przejechaniu 51tys km. Auto ma LPG, bez haka. Średnica drutu takiej sprężyny to 11,75mm. Auto u mnie od nowości, nie było katowane a wręcz przeciwnie.Pozdrawiam,
IGK
Komentarz
-
-
Cześć. Jestem nowy. Mam Octavię II lif hb 1.6 tdi 2010. Czytam wasze problemy z tylnym zawieszeniem bo mam podobnie. Siedzi nisko. Pogrzebalem poszukalem i znalazłem sprężyny o których nikt nie wspomniał: KAYABA RH1713. A dokładniej: grubość to 12,25; wysokość to 346. Wydają się być złotym środkiem na nasze problemy. Nie są lejsy 20, które mają wysokość 323. Są trochę wyższe i wydaje się,że są dosyć twarde, odporne na przeciążenia. Czy kot coś o nich wie? Chce je zamontowac I sprawdzic jak w liftbacku się sprawdzą na przed i po załadowaniu.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Adamz1985 Zobacz wpisCześć. Jestem nowy. Mam Octavię II lif hb 1.6 tdi 2010. Czytam wasze problemy z tylnym zawieszeniem bo mam podobnie. Siedzi nisko. Pogrzebalem poszukalem i znalazłem sprężyny o których nikt nie wspomniał: KAYABA RH1713. A dokładniej: grubość to 12,25; wysokość to 346. Wydają się być złotym środkiem na nasze problemy. Nie są lejsy 20, które mają wysokość 323. Są trochę wyższe i wydaje się,że są dosyć twarde, odporne na przeciążenia. Czy kot coś o nich wie? Chce je zamontowac I sprawdzic jak w liftbacku się sprawdzą na przed i po załadowaniu.
co do lejsów '20' mogę serdecznie polecić - a miałem wczesniej ori springi oraz przez rok lejsy '19'. O ile na lejsach '19' tył kładł się już przy dwójce dzieci i dwóch walizkach z ciuchami, to przy '20' auto stoi prosto i stabilnie praktycznie niezależnie od obciążenia - pomimo letnich wyjazdów czy innch nie udało mi się sprawić, by auto wyglądało jak motorówka, czyli jak 90% octavek 2gen w trakcie wakacji Co więcej - wrzuciłem raz do auta po złożeniu foteli tyle, że 1.6 ani nie chciał sensownie przyspieszać, ani tym bardziej racjonalnie hamować, a i tak tył się szczególnie nie zanurzył - cały czas pomiędzy oponą 15" a rantem błotnika było 2-3cm. Też bałem się wysokości nominalnej lejsów 20, ale sam drut jest na tyle twardy, że auto stoi na dobrej wysokości i szególnie nie siada pod załadunkiem. W przypadku sprężyn dłuższych z cieńszym drutem raczej będzie tak, że albo na pusto będzie za wysoko albo pod załadunkiem za nisko (albo jedno i drugie)
W każdym razie - jeśli komuś siedzi odrobinę za nisko, to niech kupi dokładki pod ori sprężyny,a jak wozi więcej to tylko lejsy 20. MZ reszta to półśrodki i strata kasy na eksperty
Komentarz
-
-
Wielkie dzięki. Zajrzałem na stronę ze sprezynami i faktycznie te kayaba rh 1713 są na przód. Zadzwoniłem do mechanika i zmieniłem zamowienie na lejsoforsy 20. Auto ma 104 tyś km przejechanie. Zostawiam amortyzatory . Zmieniam odboje i sprężyny. Moja wina. Nie sprawdziłem czy to tył czy przód. Z tyłu żona jeździ z małym i nie ma nic strasznego ale jak zapakuje bagażnik to siada tył. A czasem jest tak obciążony, że bez pasażerów już nie ma na czym się bujać. Idą najgrubsze bo nie ma innego rozwiązania. Jestem w lekkim szoku. W poprzednim aucie czyli golf 4 kombi był identycznie zapakowany i miał jeszcze zapas amortyzacji. Ale tam była belka, która też odpychala wspomagając sprężynę.
Komentarz
-
-
Jestem po wymianie sprężyny na lejsy 20. Po wyjęciu faktycznie były niższe od oryginałów ale po zamontowaniu samochód wyżej stał. Po przejazdzce 30 km stwierdziłem,że lepiej się prowadzi, czuć sztywność ale na brak komfortu nie można narzekać, nie podskakuje jak piłeczka. Po ciezkim załadowaniu nie usiadł i jeszcze potrafi amortyzować. Cała operacja kosztowała mnie 420 zł. Nowe sprężyny po 145 zł, odboje amortyzatorów po 30 zł i wymiana 70 zł. Jestem zadowolony! Dzięki za podpowiedź. Jak ktoś nie wymienił to tylko lesjoforsy z końcówką 20.Ostatnio edytowany przez Adamz1985; 43684.
Komentarz
-
Komentarz