Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2] Problem z tylnym zawieszeniem Octavia II FL, sprężyny

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Prezes52, Eibach pro kit i po sprawie

    Seat Leon ST FR by mirek_p11

    Fotki
    Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
    Fotki

    Komentarz


    • Zamieszczone przez mirek_p11
      Prezes52, Eibach pro kit i po sprawie
      czytasz w moich myślach tzn tył już mam obniżony "fabrycznie" wystarczyło by tylko przód obniżyć :P


      Mariusz
      Spoty Tarnowskie

      Mam do sprzedania wyłącznik zespolony Octavia II po lifcie 5KO 953 507AS osłone poduszki kierownicy i tunel środkowy

      Komentarz


      • Prezes52, zauważyłem, że po przesiadce z Octavii do Leona FR ( pakiet obniżający ) po załadowaniu nie mam efektu łodzi motorowej a prześwit nieznacznie się zmienia, więc lepiej założyć zestaw Eibacha i poprawić właściwości jezdne niż robić z auta kozę, która będzie się podpierała lusterkami na zakrętach. Nie mówię już o wyglądzie :diabelski_usmiech

        Seat Leon ST FR by mirek_p11

        Fotki
        Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
        Fotki

        Komentarz


        • mirek_p11, ja już wymieniałem na gwarancji sprężyny ale dołożyłem hak no i gaz ostatnio i znów nie co siadła a jak się doładuje to już pełna motorówka tak się zastanawiam jak by dołożył 2 ciężarki po 50 kg na przód to by się fajnie obniżyła :P


          Mariusz
          Spoty Tarnowskie

          Mam do sprzedania wyłącznik zespolony Octavia II po lifcie 5KO 953 507AS osłone poduszki kierownicy i tunel środkowy

          Komentarz


          • Panowie przesadzacie, za chwile kolega napisze, że prowadzenie auta się poprawiło :P ...... juz kilka takich wypowiedzi w tym temacie jest ......

            Komentarz


            • Zamieszczone przez yunior81
              Panowie przesadzacie, za chwile kolega napisze, że prowadzenie auta się poprawiło :P ...... juz kilka takich wypowiedzi w tym temacie jest ......
              na pewno ma lepszą widoczność do przodu maska już nie zasłania drogi :P


              Mariusz
              Spoty Tarnowskie

              Mam do sprzedania wyłącznik zespolony Octavia II po lifcie 5KO 953 507AS osłone poduszki kierownicy i tunel środkowy

              Komentarz


              • Gocu87 pojeździj trochę i sprawdź geometrię, przy tak wywindowanym tyle podejrzewam, że jest mocno rozjechana. Jak dla mnie tył stoi za wysoko, druga sprawa to że tył stoi wysoko a przód nisko no ale to Tobie ma to odpowiadać.

                Komentarz


                • No na razie przeleciałem 200km od wymiany. Po tysiącu lecę na geometrię. Jakby przód też lekko podnieść to jeszcze bardziej by mi odpowiadało.

                  Komentarz


                  • gocu87, chcesz podnieść przód - to spójrz na moje zdjęcie sprzed iluśtam stron (gdzieś sprzed około roku będzie) i zobacz, czy podoba Ci się 1.6 BSE + lesjoforsy xxx10 z przodu. mi się nie podobało - leżą w piwnicy. w razie Wu - napisz PeWu :wink:

                    Komentarz


                    • Auto octavia ii FL HB 1.6 Mpi zwykle 2 osoby plus bagaż (butla LPG oczywiście też lejso 19 czy 20? Co będzie lepsze? Mial ktoś porowanie? Własne doświadczenia? Bo po przeczytaniu tego wątku niektórzy twierdzą że 20 to za mocne i za twarde jednak. W perspektywie dziecko

                      Komentarz


                      • a ja po przeczytani około 30 stron zamówiłem już Lesjofors 20 na tył i 11 na przód. jak założę to zapodam zdjęcie przed i po
                        było 110KM TUNE UP i JEST 182KM

                        Komentarz


                        • no i z przodu jest teraz 39 cm a z tyłu 40 cm na pusto, podniosło się o 2 cm , sztywniej trochę jest bałem się że będzie taczka ale wyszło ok.
                          było 110KM TUNE UP i JEST 182KM

                          Komentarz


                          • rufin, zapodaj fotke jak to wygląda.

                            Komentarz


                            • a wygląda tak
                              Załączone pliki
                              było 110KM TUNE UP i JEST 182KM

                              Komentarz


                              • Wymieniłem 2 tygodnie temu sprężyny z tyłu przy przelocie 174.000 km.Powód to siadanie tyłu przy wyjazdach rodzinnych, klepanie na progach wtedy było irytujące. Prześwit się radykalnie zwiększył, ale auto siądzie jeszcze pewnie. Za tydzień jedziemy znów z pełną obsadą 400 km w trasę i przekonam się, czy pomogło.


                                sprezyny.jpg

                                Komentarz


                                • Himi bedziesz zadowolony. Ja mam je juz ponad pol roku i spisują sie swietnie.Jak jeżdżę z Nl do Pl to moja Skodzina jest na full zaladowana i tyl opada tylko o 1 cm. Dodam tylko ze oprocz bagażu mam hak i pelne kolo zapasowe a bagaż nie byle jaki.
                                  http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...via-by-gregor7

                                  Komentarz


                                  • Witam, mam 1.6 lpg i również muszę wymienić sprężyny. Proszę o podanie dokładnych numerów katalogowych tych Lesjofors 20 na tył i 11 na przód. Czy wymieniając sprężyny powinienem również wymienić amortyzatory? Jeżeli tak to na jakie? Mam 120 tys przebiegu, nic się nie dzieje oprócz siadania tyłu. Proszę o poradę

                                    Komentarz


                                    • Tak wygląda Octavia na sprężynach Lesjofors 19. Zatankowany LPG do pełna, benzyny 1/4, na tylnych siedzeniach dwie dorosłe osoby, w bagażniku pełnowymiarowe koło zapasowe i trochę bagażu oraz jak widać na zdjęciu hak.
                                      Załączone pliki

                                      Komentarz


                                      • dlatego zamontowałem 20

                                        Komentarz


                                        • Witam,
                                          jak zmienić takie sprężyny? Wystarczy odkręcić jedną śrubę od dolnego wahacza? Jakie klucze będą potrzebne? Może jakieś patenty na wymianę? Ściągacz sprężyn będzie potrzebny? W moim aucie pękła prawa po przejechaniu 51tys km. Auto ma LPG, bez haka. Średnica drutu takiej sprężyny to 11,75mm. Auto u mnie od nowości, nie było katowane a wręcz przeciwnie.
                                          Pozdrawiam,
                                          IGK

                                          Komentarz


                                          • Cześć. Jestem nowy. Mam Octavię II lif hb 1.6 tdi 2010. Czytam wasze problemy z tylnym zawieszeniem bo mam podobnie. Siedzi nisko. Pogrzebalem poszukalem i znalazłem sprężyny o których nikt nie wspomniał: KAYABA RH1713. A dokładniej: grubość to 12,25; wysokość to 346. Wydają się być złotym środkiem na nasze problemy. Nie są lejsy 20, które mają wysokość 323. Są trochę wyższe i wydaje się,że są dosyć twarde, odporne na przeciążenia. Czy kot coś o nich wie? Chce je zamontowac I sprawdzic jak w liftbacku się sprawdzą na przed i po załadowaniu.

                                            Komentarz


                                            • Zamieszczone przez Adamz1985 Zobacz wpis
                                              Cześć. Jestem nowy. Mam Octavię II lif hb 1.6 tdi 2010. Czytam wasze problemy z tylnym zawieszeniem bo mam podobnie. Siedzi nisko. Pogrzebalem poszukalem i znalazłem sprężyny o których nikt nie wspomniał: KAYABA RH1713. A dokładniej: grubość to 12,25; wysokość to 346. Wydają się być złotym środkiem na nasze problemy. Nie są lejsy 20, które mają wysokość 323. Są trochę wyższe i wydaje się,że są dosyć twarde, odporne na przeciążenia. Czy kot coś o nich wie? Chce je zamontowac I sprawdzic jak w liftbacku się sprawdzą na przed i po załadowaniu.
                                              RH1713 to przecież sprężyny na przód.
                                              co do lejsów '20' mogę serdecznie polecić - a miałem wczesniej ori springi oraz przez rok lejsy '19'. O ile na lejsach '19' tył kładł się już przy dwójce dzieci i dwóch walizkach z ciuchami, to przy '20' auto stoi prosto i stabilnie praktycznie niezależnie od obciążenia - pomimo letnich wyjazdów czy innch nie udało mi się sprawić, by auto wyglądało jak motorówka, czyli jak 90% octavek 2gen w trakcie wakacji Co więcej - wrzuciłem raz do auta po złożeniu foteli tyle, że 1.6 ani nie chciał sensownie przyspieszać, ani tym bardziej racjonalnie hamować, a i tak tył się szczególnie nie zanurzył - cały czas pomiędzy oponą 15" a rantem błotnika było 2-3cm. Też bałem się wysokości nominalnej lejsów 20, ale sam drut jest na tyle twardy, że auto stoi na dobrej wysokości i szególnie nie siada pod załadunkiem. W przypadku sprężyn dłuższych z cieńszym drutem raczej będzie tak, że albo na pusto będzie za wysoko albo pod załadunkiem za nisko (albo jedno i drugie)
                                              W każdym razie - jeśli komuś siedzi odrobinę za nisko, to niech kupi dokładki pod ori sprężyny,a jak wozi więcej to tylko lejsy 20. MZ reszta to półśrodki i strata kasy na eksperty

                                              Komentarz


                                              • Wielkie dzięki. Zajrzałem na stronę ze sprezynami i faktycznie te kayaba rh 1713 są na przód. Zadzwoniłem do mechanika i zmieniłem zamowienie na lejsoforsy 20. Auto ma 104 tyś km przejechanie. Zostawiam amortyzatory . Zmieniam odboje i sprężyny. Moja wina. Nie sprawdziłem czy to tył czy przód. Z tyłu żona jeździ z małym i nie ma nic strasznego ale jak zapakuje bagażnik to siada tył. A czasem jest tak obciążony, że bez pasażerów już nie ma na czym się bujać. Idą najgrubsze bo nie ma innego rozwiązania. Jestem w lekkim szoku. W poprzednim aucie czyli golf 4 kombi był identycznie zapakowany i miał jeszcze zapas amortyzacji. Ale tam była belka, która też odpychala wspomagając sprężynę.

                                                Komentarz


                                                • Jestem po wymianie sprężyny na lejsy 20. Po wyjęciu faktycznie były niższe od oryginałów ale po zamontowaniu samochód wyżej stał. Po przejazdzce 30 km stwierdziłem,że lepiej się prowadzi, czuć sztywność ale na brak komfortu nie można narzekać, nie podskakuje jak piłeczka. Po ciezkim załadowaniu nie usiadł i jeszcze potrafi amortyzować. Cała operacja kosztowała mnie 420 zł. Nowe sprężyny po 145 zł, odboje amortyzatorów po 30 zł i wymiana 70 zł. Jestem zadowolony! Dzięki za podpowiedź. Jak ktoś nie wymienił to tylko lesjoforsy z końcówką 20.
                                                  Ostatnio edytowany przez Adamz1985; 43684.

                                                  Komentarz


                                                  • Zdjęcie sprężyn oryginalnych z lejsami 20
                                                    Załączone pliki

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X